Pod för 60+ fångar lyssnarna. Nu har del 2 av Mogna Röster släppts.

Nyligen hade podden Mogna Röster med Marianne Rundström premiär. Livsstilsmagasinet skildrar livet och möjligheterna efter 60 år. Statistiken visar hög lyssningstid och att det ”unga” mediet lockar även äldre.

Mogna Röster hade premiär i april. Få poddar riktar sig uttalat till 60+. Programformen är ett livsstilsmagasin kring det aktiva seniorlivet. I fokus ligger något som blivit extra aktuellt, hemmet. Programledaren Marianne Rundström, känd från tv, samtalar med gäster om bland annat heminredning, mat, trädgård, kultur. Även juridik. Dessutom ett ämne som det sällan talas om, att bli äldre. I premiäravsnittet pratade den internationellt kända designern Ingegerd Råman om just detta.

Statistiken visar att över hälften av lyssnarna följde hela premiäravsnittet. En ovanligt lång lyssningstid. Speciellt för en målgrupp som sällan förknippas med det nya mediet – pod. Statistiken visar att 81 % av lyssnarna är just 60+. Av dessa är större delen kvinnor. (Källa Anchor.)

”Vi är så glada över Mogna Rösters rivstart när de flesta följer oss från första till sista minuten. Ambitionen är att hitta ämnen för denna speciella målgrupp och nu fortsätter jakten både på spännande gäster och ännu fler lyssnare. Vi hörs första fredagen i månaden”, säger Marianne Rundström, programledare för podden Mogna Röster, och själv 60+.

Del 2 släpptes 1 maj. Podden presenteras av Svensk Hypotekspension.

För ytterligare information kontakta:
Nils Ingvarson, Chef marknadskommunikation. 08-586 160 02. nils.ingvarson@hypotekspension.se